19 Oktober 2008

PERSEMBAHAN DEBAT UNTUK BPR


USUL : KURIKULUM PENGAJIAN TINGGI DI MALAYSIA BERJAYA MELAHIRKAN MODAL INSAN BERINTEGRITI.

Itulah usul yang dipilih untuk dipersembahkan ketika Jamuan Hari Raya bersama Badan Pencegah Rasuah. Panjang usul yang diperdebatkan kali ini.
Sudahlah baru kali pertama ingin berdebat di hadapan penonton yang agak ramai dan depan VIP, namun pihak kerajaan iaitu yang terdiri daripada DJ, Aku dan Faz berusaha sedaya upaya untuk memberikan yang terbaik.


Pada kali ini, DJ bertindak selaku Perdana Menteri, aku memegang mandat sebagai Timbalan Perdana Menteri dan Faz sebagai Menteri Pertahanan.hamka sebagai simpanan..



Pihak pembangkang pula terdiri daripada Shahrul, James dan Jijah, yang sesungguhnya merupakan pasukan senior yang aku sanjungi….


Debat kali ini sebenarnya merupakan satu persembahan ketika Jamuan Raya bersama Badan Pencegah Rasuah. Kelab DEMI diberi penghormatan untuk membuat persembahan. Dan terima kasih kepada Kak Erny yang memberi kepercayaan kepada kami untuk berada di pentas buat pertama kalinya! Satu debaran, keseronokan, penghormatan dan yang paling penting, pengalaman! Sesungguhnya pegalaman berada di pentas ini merupakan yang paling menyeronokkan..


Memandangkan kami bertiga tidak pernah perform debat sebelum ini, kali ini kami benar-benar mengalaminya walaupun terdapat gangguan bunyi iaitu gema yang terhasil dari mikrofon yang sangat kuat, tapi secara peribadinya aku berpuas hati.Terima kasih yang tak terhingga kepada Kak Intan, Syafiq, Ali n kawan-kawan lain yang turut sama membantu kami memberikan yang terbaik…


Masih kami ingat betapa berusahanya kami mencari fakta kes dan berlatih intonasi dan lenggok perdebatan dalam bilik. Kesian roommate kitorang. Sabar je laaaa…..huhu

Apapun, masih banyak yang perlu diperbaiki oleh kami, terutamanya aku. Pesanan dari Kak Erny, Kak Intan, James, Hamka dan kawan2 lain… ‘Huda, ko masih bercerita..bukan berdebat. Lenggok debat tu tak ada..’ huhu…terima kasih atas teguran yang membina itu…
So, lepas ni aku akan berlatih bersungguh-sungguh untuk memperbaiki kelemahan. Semoga berjaya!!


(p/s : artikel berbentuk peribadi ini di salin daripada http://izzatulhuda.blogspot.com/)

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

oh tidak..gmbar team aku x ada lagi..huhu..