30 Julai 2008

DEMInews : UIAM dan UiTM ke Final!!


Kota Kinabalu, 28 Julai 2008- Pertandingan Debat Alam Sekitar Peringkat Suku Akhir telah diadakan di Sekolah Kejuruteraan Teknologi Maklumat Universiti Malaysia Sabah, dimana 8 buah Universiti telah berjaya keperingkat suku akhir iaitu Universiti Islam Antarabangsa Malaysia(UIAM),Universiti Sains Islam Malaysia(USIM),Universiti Malaysia Sabah(UMS), Universiti Malaya(UM),Universiti Teknologi Petronas(UTP),Universiti Teknologi Malaysia(UTM),Universiti Teknologi Mara(UiTM) dan Universiti Pendidikan Sultan Idris.
Pada hari yang sama peringkat separuh akhir telah menyaksikan hanya 4 buah Universiti sahaja yang berjaya mara kehadapan iaitu Universiti Islam Antarabangsa Malaysia(UIAM),Universiti Malaya(UM),Universiti Teknologi Petronas(UTP) dan Universiti Teknologi Mara(UiTM). Didalam Peringkat separuh akhir ini, Perlawanan yang menemukan Universiti Islam Antarabangsa Malaysia dan Universiti Teknologi Petronas telah diadakan di Sekolah Menengah Kebangsaan Likas Kota Kinabalu manakala perlawanan yang menemukan Universiti Malaya dan Universiti teknologi Mara diadakan di Sekolah Menengah All Saint Kota Kinabalu.
Keputusan Pertandingan memihak kepada Universiti Islam Antarabangsa Malaysia(UIAM) dan Universiti Teknologi Mara(UiTM) untuk mara keperingkat Akhir yang akan berlangsung di Dewan Universiti Malaysia Sabah pada hari esok.
Pasukan Universiti Malaysia Terengganu akan bersama pasukan Universiti lain berada di Dewan untuk menyaksikan pertandingan yang cukup berprestij dan tertua dalam arena perdebatan intervasiti. -DEMInews

P/S KEPUTUSAN : UiTM JUARA!!

Tiada ulasan: